Retargeting bør have en central placering i marketingstrategien hos langt de fleste virksomheder.
Når der tales om retargeting på Facebook, er der flere ting, som der er værd at bide mærke i. Vi har gjort det nemt for dig og listet de vigtigste taktikker, som du kan gøre brug af, når din virksomhed ønsker at lave retargeting på Facebook.
1. Fokus på besøgende af en specifik side, og vis dem en matchende annonce
En hjemmeside består af forskellige sider med forskelligt indhold, som hver tiltrækker besøgende med forskellige hensigter. Her er det en fordel at oprette separate annoncer til hvert indholdssegment på hjemmesiden, så retargeting-annoncen rammer specifikt det behov, som den potentielle kunde har.
Det er vigtigt at huske, at man kan segmentere ens retargeting audience ud fra de forskellige emner på dine sider og deres besøgende. Det vil sige, du kan vise dine besøgende specifikke annoncer, som er mere interessante for dem.
2. Retargeting af besøgende, som ønsker at vide mere om dit produkt/service
Besøgende, som ønsker at vide mere, er tættere på at konvertere end besøgende, der bare har browset din hjemmeside og klikket væk efter et par sekunder. En brugers tidsforbrug på din hjemmeside kan derfor være et godt kriterium at annoncere ud fra, når det gælder retargeting.
3. Målret annoncer til de besøgende, som har forhørt sig om priser
En af de stærkeste taktikker, du kan gøre brug af ved Facebook retargeting, er at skabe et custom audience for besøgende, der har besøgt den side, hvor priserne fremgår. Logikken bag dette er, at disse besøgende er in-market, og derfor er sandsynligheden større for, at de bliver betalende kunder.
Fasthold disse kunder ved at segmentere dem, og giv din annonce et forhøjet budget, så du sikrer, at du når dem alle.
4. Giv besøgende, der næsten har tilmeldt sig eller har forladt varer i kurven, ekstra opmærksomhed
Denne taktik hænger tæt sammen med den ovenstående. Denne gang segmenteres de besøgende, der var endnu tættere på at konvertere.
Det vil sige, at du retter fokus mod de besøgende, der besøgte din konverteringsside, men ikke konverterede. Retargeting på dette segment kan resultere i, at de får det sidste skub, og til sidst ender med, de tilmelder sig eller foretager et køb.
5. Retargeting af brugere, der søgte på, hvad du tilbyder
Hvis i benytter jer af Google Ads i din digitale strategi, findes der et fint retargeting trick, der kan bruges på Facebook. Du kan bruge Facebook til at retarget de besøgende, som fandt din hjemmeside, via en annonce fra Google Ads. Her kan man segmentere ud fra, hvad de besøgende søgte på og give dem ”svaret” på deres søgning, når de kommer ind på Facebook.
6. Fokuser på de ”varme” besøgende
En af de mest basale taktikker til retargeting på Facebook er at segmentere de besøgende ud fra, hvornår de besøgte din hjemmeside. Målet er her at prioritere mere af dit budget til de ”varme” besøgende i stedet for de ”kolde”, der ikke har besøgt din hjemmeside i et stykke tid.
7. Ekskluder irrelevante brugere
I stedet for at segmentere dine besøgende, kan du også anvende den simple taktik at ekskludere irrelevante segmenter, hvor der er en meget lav sandsynlighed for konvertering. Irrelevante segmenter kunne være besøgende på jeres karriere side og besøgende, der bruger få sekunder på hjemmesiden og bouncer væk.
Disse segmenter er ikke på hjemmesiden med formålet at købe jeres produkter/services, og derfor er der meget lav sandsynlighed for, de ender med at konvertere. Derfor ville det være spildt retargeting.
Vil du have hjælp til at komme i gang med retargeting på Facebook?
Vi altid klar til at hjælpe, hvis du har brug for hjælp med annoncering på sociale medier eller andre felter inden for online markedsføring.
Ring til os på tlf.: 22 39 22 51 eller send en mail til kontakt@webpuls.dk.