CONTENT MARKETING
FÅ FLERE LEADS OG LOYALE KUNDER MED DEN RETTE INDHOLDSSTRATEGI
Skal vi tage en snak? Vi vender tilbage inden for 24 timer på hverdage.
Få hjælp til din content marketing
Skab en mere værdifuld relation til kunder med content marketing
Det kan være ganske frustrerende, når det ikke vælter ind med besøgende på dit website eller likes, kommentarer og følgere på de sociale medier.
Ofte bunder det i, at dit indhold ikke når ud til kunderne, eller at de ikke finder indholdet relevant nok. Af den grund er der en række digitale spilleregler, der skal efterleves i arbejdet med content marketing. Det er derfor en tidskrævende disciplin, som kræver et konstant fokus.


Skab værdi med content marketing
Content marketing handler kort fortalt om at skabe relevant indhold om din virksomhed, produkter eller ydelser. Målet er at tiltrække din primære målgruppe og imødekomme dens søgehensigt. Du tiltrækker og fastholder potentielle som nye kunder ved at svare på spørgsmål og informere. Kunderne foretager muligvis en informationssøgning inden et køb, hvor det her er vigtigt, at du gennem content marketing forsøger at hjælpe kunden til at træffe den rigtige beslutning i købsprocessen.
Content marketing skaber værdi i den forstand, hvor I, som virksomhed, skal dele ud af jeres viden og erfaring for at imødekomme målgruppen. Hvis brugeren får et godt indtryk af jeres virksomhed, er det med til at styrke jeres troværdighed, som i sidste ende påvirker lysten til at købe jeres produkter eller ydelser.
Content marketings forskellige formater
Content marketing omfatter flere discipliner, hvilket gør det muligt for dig at få dit budskab frem på forskellige måder. De forskellige formater af content marketing afhænger af kanalen og formålet, hvorfor det er vigtigt at vide, hvad dine kunder efterspørger. Vi rådgiver og sparrer gerne med dig, så vi sammen kan finde ud af, hvilket format som passer til din virksomhed.
Content marketing discipliner:
- Tekstforfatning: Tekst skal passe til de medier, du befinder dig på. Tekstindholdet skal være relevant for din virksomhed og produkter, og som er med til at besvare dine kunders spørgsmål.
- Video og billeder: Hvis du befinder dig på de sociale medier, er video og billeder med til at skabe blikfang.
Sådan arbejder vi med content marketing
1. Analyse og indsigt
Vi sørger for, at du lærer din målgruppe at kende ned til mindste detalje. Du opnår helt konkret indsigt i; hvilke kanaler de anvender, hvad de bruger dem til samt hvilket sprog, de anvender på kanalerne. Du lærer dermed deres digitale adfærd at kende, så du kan anvende det i din online branding og marketing. Vi kortlægger endvidere de indholdstyper, der tiltaler din målgruppe mest. På den måde får du indblik i, hvilket indhold de opsøger. Du lærer samtidigt at lytte til dine kunders kommunikation på sociale medier, så du er opdateret på de forbrugertendenser, der karakteriserer dem.
Toolbox:
- Markedsanalyse
- Digital adfærd
- Personas
3. Eksekvering & annoncering
Vi mestrer tekstforfatning, simpel grafik og videoproduktion. Med udgangspunkt i indsigt om din målgruppe skaber vi relevant indhold, der implementerer den tone of voice, der skal opbygge den gode relation mellem dit brand og din målgruppe. I arbejdet med content marketing er det dog ikke nok at lave indhold, som din målgruppe finder relevant. Det handler også om at få dem ind i butikken. Med andre ord at få dem ind på dit website og sociale medier, så de foretager en værdifuld handling. Derfor ser vi ligeledes annoncering på såvel Facebook, LinkedIn, Instagram samt Google som en vigtig del af content marketing.
Toolbox:
- Sociale Medier
- Google Ads
- SEO
- E-mail marketing
- Trafik og konvertering
2. Kreativ briefing & indholdsplanlægning
Vi lader ikke din indholdsstrategi falde til jorden. Vi sikrer, at dit indhold planlægges og eksponeres i de rette kanaler, på de rette tidspunkter og med de rette budskaber. Vi omsætter indsigten om målgruppen til knivskarpe og kreative briefs. Derudover udarbejder vi en indholdsplan, som gør det nemmere at koordinere og sikre, at indholdet eksponeres.
Toolbox:
- Målsætning
- Content tactics
- Tone of voice
- Medievalg
4. Måling & organisering
Vi hjælper dig med at se User Engagement blive til resultater. Det gør vi ved at måle jeres content marketing-indsats. Herunder gennemgår vi de konkrete KPI’er (Key Performance Indicators), som vi sammen med jer har sat, med henblik på at afklare, hvor godt indsatsen klarer sig. Vi ser også på jeres ROAS (Return On Ad Spend) for at afklare, om indsatsen har givet afkast inden for relativ kort tid.
Toolbox:
- Online marketing metrics
- Tracking
Skal vi hjælpe dig med din content marketing og strategi?
Vi er specialister i at skabe effektive indholdsstrategier og unikt indhold, der får kunder til at engagere sig positivt med virksomheder online. Vi kan med andre ord varetage din content marketing, således dine kunder får en mere værdifuld oplevelse i mødet med din forretning på sociale medier, hjemmesider og Google. Naturligvis gøre vi det med det formål, at du får online succes.
Hvis du ønsker at få hjælp til at skabe resultater med content marketing, er vi mere end klar til at hjælpe dig. Tøv ikke med at kontakte os, hvis vi sammen skal udarbejde og igangsætte en konkret content marketing strategi til dig.