fbpx

En ny funktion fra Facebook gør det nu muligt at planlægge dine opslag på Instagram – helt uden brug af et tredjepartsværktøj.

Arbejder du med sociale medier, kender du sikkert til denne problemstilling. Du har lavet en udførlig indholdsplan til dine sociale kanaler, og vil gerne være på forkant og planlægge så meget af dit indhold som muligt på forhånd, så det helt automatisk sendes ud til din målgruppe på lige præcis de tidspunkter, som du ønsker. 

På Facebook har det i lang tid været muligt at planlægge opslag, så de automatisk bliver udsendt på bestemte tidspunkter. Men modsat Facebook har automatisk udsendelse af opslag indtil nu ikke været en mulighed på Instagram – uden brug af et tredjepartsværktøj. 

Helt konkret betyder dette, at du tidligere har været nødsaget til at planlægge dine Instagram-opslag i et tredjepartsværktøj, hvorigennem du har kunne udsende dit indhold til Instagram automatisk.

Nu er det slut med trejdepartsprogrammer 

Instagram har nu åbnet muligheden for, at du både kan offentliggøre og planlægge dine opslag direkte igennem Facebooks egen kanal, Creator Studio. Den nye funktion gør det altså muligt for dig at planlægge dine Instagram-opslag uden de eksterne planning tools.

Funktionerne finder du i Facebooks Creator Studio, hvor det i forvejen har været muligt at udarbejde og planlægge dine opslag til Facebook. Det betyder, at Facebook nu har samlet planlægnings- og publiceringsværktøjerne for både Facebook og Instagram på ét sted. Dette gør din arbejdsproces en del lettere, idet du nu kun behøver at administrere dit indhold på din Facebook- og Instagram profil.

Læs mere om Instagram og lær hvordan du anvender Instagram som eksponerings-og salgskanal lige her.

 

Om Instagram kreatørstudie

Instagram-afsnittet i kreatørstudiet giver dig mulighed for at administrere alle dine Instagram-opslag og få indblik direkte fra computeren. Du kan altså nu både administrere, offentliggøre, måle på din performance og læse dine beskeder på ét og samme sted. Nedenfor har vi lavet et overblik over de funktioner, som Instagram-afsnittet i kreatørstudiet tilbyder.

Administrer dine opslag

 

  • Du får adgang til alt dit video-, billed-, karrusel-, historie- og IGTV-indhold.
  • Du kan se, hvordan dine opslag klarer sig, og få et overblik over, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør.
  • Du kan finde og bruge filtre til at organisere dit indhold.

Udforsk din målgruppe og performance

 

  • Du kan få et indblik i, hvem dine følgere er, og hvornår de er mest aktive.
  • Du kan se, hvilke handlinger dine brugere udfører, når de interagerer med din profil.
  • Du kan få et overblik over dit indholds rækkevidde og det samlede antal eksponeringer.

Har du brug for sparring omkring din strategi på Instagram? Eller vil du have hjælp til at komme i gang med online markedsføring via sociale medier. Så ring til os på tlf. 22 39 22 51 eller send en mail til [email protected].

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe

Modtag de seneste tendenser inden for online forretning!

Tilmeld vores nyhedsbrev og modtag nyheder og opdateringer inden for digital marketing og online forretning.

Symtykke

Du er nu tilmeldt, tak for det ;-)