GOOGLE ADS ANNONCERING

VI ER GOOGLE PARTNER, OG VI KAN IMPLEMENTERE GOOGLES VÆRKTØJER I DIN ONLINE FORRETNINGSSTRATEGI

Skal vi tage en snak? Vi vender tilbage inden for 24 timer på hverdage.

Hjælp til Google ads

Google Ads er
vejen frem til flere kunder

Når forbrugere søger information, nyheder, produkter eller tjenester, så starter de som regel online – på Google. Derfor kommer det nok ikke bag på dig, at Google er verdens mest anvendte søgemaskine. 

Faktisk har Google en markedsandel på imponerende 88,14%, hvor Bing har andenpladsen med 6,18%. Det gør Google Ads til et rigtigt godt værktøj for brand eksponering – og ikke mindst en god kanal til online marketing.

Hjælp til Google ads annoncering
Annoncering på Google

Målgrupper og annonceringsmuligheder med Google Ads

Der findes mange forskellige måder at nå ud til sin målgruppe på via Google – eller rettere annonceringsværktøjet Google Ads. Via Google Ads kan din virksomhed få vist tekstbaserede søgeannoncer, videoannoncer, grafiske display-annoncer eller mobilannoncer i søgemaskinen eller på YouTube, websites og apps.

Annoncetyperne har forskellige egenskaber, der overordnet kan hjælpe dig med at tiltrække nye besøgende til dit website, din fysiske butik, opkald til telefonen eller kunder til din webshop. Læs mere om dem nedenfor.

 

Google Ads - Søgeannoncering

Med Google Ads har du mulighed for at lave søgeannoncer, der får din virksomhed til at blive vist på Google, ud fra betalte søgeord. Søger en person på et ord på Google, der matcher dine søgeord i Google Ads, så vil din annonce blive vist i søgningen. Det er muligt at målrette dine annoncer mod kunder i bestemte geografiske områder – og inden for en bestemt afstand af din butik eller virksomhed. Ved søgeannoncering betaler du kun, når folk klikker på dine annoncer for at besøge dit website eller ringe din virksomhed op. Du sikrer derfor, at dit budget kun går til kunder, der har vist interesse for dine annoncer og virksomhed, og dermed har større chance for at foretage et køb.

Læs mere om Google søgeannoncering

Google display annoncering

Google Ads annoncering i Googles displaynetværk kan hjælpe dig med at blive vist på din målgruppes foretrukne websites og apps. Vi sikrer, at dine visuelle annoncer når potentielle kunder – hvilket i realiteten kan være på over to millioner websites og 650.000 apps i Danmark. På den måde kan potentielle kunder opdage dit brand, få interesse for dine produkter eller foretage værdifulde handlinger.

Læs mere om Display annoncering

Youtube-annoncering

Youtube - Videoannoncering

Google Ads giver dig også mulighed for at bruge videoer som dit annonceindhold. Videoer er utroligt populært indhold blandt brugere på sociale medier. Med videoannoncering kan du målrette dine videoer, således de kan vises for din valgte målgruppe. Du betaler desuden kun, når denne målgruppe ser din videoannonce. Vi kan hjælpe dig med at oprette dine Google Ads videoannoncer på blandt andet Youtube. Hos WebPuls er vi også eksperter i at producere videoer, og vi hjælper dig gerne med dette, hvis du ikke selv har videomateriale.

Læs mere om Youtube videoannoncering

google shopping annoncering

Google shopping annoncer

Med Google Ads har du mulighed for annoncere gennem Google Shopping, der er en yderst relevant salgskanal. Google Shopping muliggør, at dine produkter vises med billede og tekst på en stor del af siden på Google, så de virkelig fanger brugernes øjne. Vi hjælper dig med at få dine produkter placeret på godt Googles søgemaskine, opsætte beholdningen i Merchant Center og oprette Google Ads-kampagner i netværket.

Læs mere om Google shopping

Digital annoncering kræver en integreret tilgang med Google Ads

Hvis annoncering via Google Ads skal tjene din virksomheds overordnet formål, så skal det være en integreret del af din online forretningsstrategi. Det betyder, at annoncerne skal stemme overens med resten af dine kommercielle tiltag – og ikke mindst matche dine KPI’er (Key Performance Indicators).

Annoncetyperne har forskellige egenskaber, der overordnet kan hjælpe dig med at tiltrække nye besøgende til dit website, din fysiske butik, opkald til telefonen eller kunder til din webshop. Læs mere om dem nedenfor.

Inden annoncering med Google Ads igangsættes, er det derfor vigtigt, at der kastes et skarpt blik på din virksomheds online forretningsstrategi. Derudover er varetagelse af annoncering med Google Ads en dynamisk proces, hvorfor strategien skal optimeres løbende.

 

Brug Google Ads målings- og analyseværktøjer til at skabe vækst

Når dine annoncer på Google er aktive, kan rapporter i Google Ads vise, hvordan de klarer sig, således hvordan annoncerne kan optimeres på. Vi overvåger konstant disse rapporter, så vi sikrer, at du åbner de bedst mulige resultater.

 

Sådan arbejder vi med Google Ads

Strategi

Det første der skal ske, før at vi kan opsætte kampagner, er at vi skal have indsamlet informationer om jeres virksomhed, produkter og eventuelt konkurrenter. Her fastlægger vi også jeres målsætning, budskab, målgruppe og budget i forhold til annonceringen.

Optimering

Når kampagnerne er sat i gang, og vi begynder at kunne se resultater, så optimerer vi ud fra det data. Den løbende optimering kan blandt andet bestå af negative søgeord og ændring i budgettet. Derudover vil det også kunne være opdatering af annoncer med nye produkter, eller afprøvning af andre annonceformater.

Struktur og udarbejdelse

Efter vi har fået jeres strategi om Google Ads på plads, vil vi begynde opsætningen af de aftale kampagner, samt relevante annonceudvidelser. Vi vil fra start af sikre, at I får en overskuelig struktur i jeres Google Ads konto, så I selv vil kunne finde rundt og følge med.

Opfølgning og rapportering

Du vil selv have adgang til Google Analytics og Google Ads, så du kan følge med. Vi udarbejder også et visuelt dashboard i Google Data Studio til dig, som vil blive opdateret hver måned for at kunne se effekten måned for måned.


Lad os hjælpe dig med en strategi til Google Ads

Som din strategiske rådgiver og professionelle sparringspartner arbejder vi sammen med dig – hos dig. Det betyder, at vi kan sætte dig og dit marketingteam ind i resultaterne af såvel annonceringsindsatserne samt resultaterne af din overordnede online forretningsstrategi.

Vi vil altså hellere sætte jer ind i de tal, som danner et overblik, der passer ind i jeres virksomhed. Vi vil gerne gøre jer til eksperterne, således at i selv kan trække de tal.

Ved hjælp af Google Ads og analyseværktøjet Google Analytics kan vi få dig til at opnå vækst, ligesom vi har gjort for mange andre.

 

Ydelser

At arbejde med digital strategi kræver viden, dybe kompetencer og forståelsen for, hvordan systemer og programmer arbejder sammen. Hos WebPuls har vi fokus på at være up to date på alle områderne inden for digital strategi og markedsføring.

INBOUND MARKETING

SÆT SKUB I DIN MARKETING, OG TILTRÆK NYE KUNDER MED INBOUND MARKETING

EMAIL MARKETING

E-MAIL MARKETING KAN SKABE STOR OMSÆTNING, HVIS DET GØRES KORREKT

Digital strategi

FÅ LAGT EN DIGITAL STRATEGI, SOM SIKRER DE RETTE DIGITALE INDSATSER FOR DIN VIRKSOMHED

$

DIGITAL RÅDGIVNING

FÅ SPARRING I DIGITAL SUCCES, OG SKAB VÆKST FOR DIN FORRETNING ONLINE

$

DIGITAL MARKETING

DIGITAL MARKETING BIDRAGER TIL EN STÆRK POSITION I MARKEDET

w

WORKSHOPS OG KURSER

UNDERVISNING I SEO, GOOGLE ADS, GOOGLE ANALYTICS OG GOOGLE TAG MANAGER

linkedin

LINKEDIN ANNONCERING

LINKEDIN ER ET ERHVERVSRETTET SOCIALT NETVÆRK, EKSPERTER I B2B MARKETING

FACEBOOK ANNONCERING

FACEBOOK ANNONCERING,Vi HJÆLPER DIG MED AT SKABE SYNLIGE RESULTATER

Instagram

INSTAGRAM ANNONCERING

SKAB UNIKKE RELATIONER TIL DIN MÅLGRUPPE MED VISUELLE BUDSKABER VIA INSTAGRAM ANNONCERING

GOOGLE ADS

Vi ER GOOGLE PARTNER,  STRATEGISK ARBEJDE MED GOOGLE ADS BETALER SIG

Youtube annoncering

BRAND SYNLIGHED, TILTRÆK NYE KUNDER GENNEM YOUTUBE

U

SEO optimering

VI ØGER DINE PLACERINGER PÅ SØGEMASKINERNE, SIKRE DIN ONLINE TILSTEDEVÆRELSE ORGANISK