YOUTUBE
ANNONCERING

MÅLRETNING AF VIDEO ANNONCER GENNEM YOUTUBE, SKAL VI RAMME DIN MÅLGRUPPE?

Skal vi tage en snak? Vi vender tilbage inden for 24 timer på hverdage.

Hvad er YouTube annoncering?

YouTube er en kæmpe videoplatform, hvor 1,5 milliarder brugere er logget ind hver måned

Ved YouTube annoncering kan du vise dine videoannoncer til folk, der åbner startsiden eller søger på forskellige emner. Du kan også få din annonce vist inden en video går i gang.

Ved YouTube annoncering kan du målrette dine annoncer til bestemte segmenter, så du er sikker på, at det er præcis din målgruppe, der ser dine videoer.

Annoncering på youtube
Youtube annoncer

Hvorfor bruge YouTube annoncering?

YouTube annoncering er en måde at eksponere sin virksomheds produkter eller brand gennem visuelt fængende indhold. Al research peger på, at videoindhold er den slags indhold, der skaber flest interaktioner.

En anden fordel ved YouTube annoncering, er at du kun betaler, hvis folk vælger at se din annonce. Det kan eksempelvis være, hvis de ser min. 30 sekunder af videoen eller klikker på den og ledes ind på din hjemmeside. Du bestemmer selv dit budget, så du er sikret ikke at betale mere end du vil for dine annoncer.

 

Skal vi producere dine videoer til YouTube annoncering?

Har du ikke selv videomateriale, og er du ikke erfaren inden for videoproduktion? No worries! Hos WebPuls har vi konsulenter, der er specialiserede i videoproduktion. Vi har allerede hjulpet flere virksomheder, med at producere professionelt videoindhold til deres sociale medier og annoncering.

Vi har et lille “produktionsstudie” med blandt andet green screen, som er særdeles godt til at producere corporate-videoer. Vi er altid klar til at producere relevant videoindhold til dine digitale kanaler.

 

Målret dine video-annoncer

37% af danskerne havde i 2019 en profil på YouTube. Her er særligt unge under 30 år stærkt repræsenteret. YouTube annoncering er dermed et rigtigt smart valg, hvis din virksomhed henvender sig til det yngre segment.

Du kan dog sagtens målrette til andre segmenter. Du kan blandt andet måle efter geografi, demografi og interesser. Under disse tre er der flere specifikke parametre, du kan målrette efter.

Kort sagt kan du med YouTube annoncering ramme din præcise målgruppe med relevant video indhold, hvor du kun betaler for folk, der rent faktisk konsumerer indholdet. En god deal, hvis du spørger os.