Har din virksomhed en Google My Business? Hvis ikke, så er det på tide at stille kaffekoppen fra dig og læse med her.

Google My Business er nemlig ofte det allerførste, personer ser, når de søger på Google. Derfor er den et vigtigt kommunikationsværktøj for dig til at nå dine kunder. Den giver øget synlighed på Google, skaber troværdighed for din virksomhed, og gør det nemt for dine potentielle kunder at finde dig.

Google My Business: Den moderne telefonbog

Tænk på Google My Business som en digital telefonbog. Det er din virksomhedsprofil på Google, og det betyder, at den skal stå knivskarpt med opdaterede informationer. En Google My Business-profil med forældede oplysninger kan virke utroværdig eller uprofessionel overfor brugeren.

Der er ikke noget mere irriterende end at ringe op til et gammelt nummer, der ikke er i brug længere. Er oplysningerne på din Google My Business forældede, vil brugeren sandsynligvis gå videre til den næste på listen, og du mister en potentiel kunde.

Øg dine chancer for at blive kontaktet med Google My Business

Med en Google My Business øger du din online tilstedeværelse og bliver mere synlig overfor potentielle kunder. En hovedregel er, at gøre det så nemt for brugeren at komme i kontakt med dig som muligt. Minimer antallet af klik det tager for brugeren at ringe dig op, få rutevejledning, se dine produkter, læse anmeldelser mv. Derfor bør du som minimum tilføje informationer såsom din virksomheds adresse, telefonnummer, website, åbningstider og rutevejledning. Det øger markant dine chancer for, at brugeren kontakter dig.

Søger du eksempelvis på Google efter WebPuls, dukker vores Google My Business op blandt de organiske søgeresultater og ser således ud:

Vores Google My Business viser alle de oplysninger, som kan være relevant for potentielle kunder. Udover vores adresse, åbningstider, telefonnummer og hjemmeside, giver vi også brugerne mulighed for at chatte med os gennem “Spørgsmål og svar”-funktioner, og at læse og skrive anmeldelser.

Vi viser også vores seneste blogindlæg, så brugeren kan læse om vores ydelser og kompetencer. Denne funktion er særlig god til virksomheder, der sælger fysiske produkter, da de kan vise produkterne med priser og yderligere oplysninger.

Uanset om du har en fysisk butik eller en webshop, så skal det kræve så få klik som muligt for kunden at gøre et køb. Din hjemmeside skal derfor vises på din Google My Business, så brugeren let kan tilgå flere informationer om din virksomhed og købe dine produkter.

 

1 ud af 3 søgninger på Google er lokale søgninger

Googles lokale søgeresultater vises, når brugeren søger efter en ydelse, et produkt, eller en type virksomhed i et bestemt geografisk område. Det betyder, at din Google My Business vil dukke op i søgeresultaterne, når en bruger søger på dine ydelser i dit nærområde.

I dag er 1 ud af 3 søgninger på Google lokale søgninger. Det betyder, at hvis du ikke har en Google My Business, så dukker du ikke op, når der søges efter dine ydelser eller produkter i dit nærområde. Søger brugeren eksempelvis efter “Markedsføringskonsulent Viby”, vil vores Google My Business-profil dukke op.

Det kan se således ud:

 

Talte søgninger en voksende tendens, der er værd at tage højde for. Når der laves talte søgninger på Google, er det ofte for at finde en adresse. Dette kan gøres gennem Googles Android Auto, der er lige om hjørnet. Android Auto fungerer således, at du fortæller firmanavnet til din Google Assistant i Android Auto, og så navigeres du direkte til virksomhedens adresse. Du skal ikke selv finde adressen, den finder Google for dig. 

Her er det helt essentielt, at du har en Google My Business, ellers ved Google ikke at din virksomhed eksisterer, og kan ikke levere oplysningerne til brugeren.

 

Hold din Google My Business opdateret så kunderne ikke går forgæves

Det er let at ændre dine oplysninger i Google My Business og holde den opdateret. Især ved højtider, ferier og andre tidspunkter, hvor du kan have udvidede åbningstider, er det vigtigt at opdatere dine oplysninger.

Det skaber goodwill hos kunderne, at dine oplysninger er korrekte, så de ikke bliver mødt af en lukket dør.

 

Vil du have hjælp til at opsætte en værdiskabende Google My Business?

Ring til os på tlf.: +45 22 39 22 51 eller send os en mail på kontakt@webpuls.dk

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe