fbpx

 

En forladt kurv er ikke nødvendigvis lig med en tabt kunde. Der findes forskellige måder at lave konverteringsoptimering på, og remarketing er en af de mest værdiskabende metoder. Remarketing-princippet kan anvendes mange forskellige steder i din marketing-strategi. Hvis du benytter dig af nyhedsbreve, kan du f.eks. bruge remarketing til at minde en kunde om en vare, de har efterladt i kurven.

Remarketing gør det nemlig muligt at henvende sig direkte til de potentielle kunder, som har besøgt din hjemmeside. Du kan også indsnævre målgruppen endnu mere og annoncere til folk, som har besøgt en bestemt side på dit site (f.eks. kurven uden at foretage et køb). Det betyder, at målgruppen for remarketing-annoncerne allerede er interesserede i dit produkt eller din service, og chancen for at de foretager en konvertering er derfor højere end på bredt målrettede annoncer.

Du kan også bruge remarketing til at annoncere til dine nuværende kunder – det kan f.eks. være for et produkt, som er relateret til et af deres tidligere køb, eller du kan bede dem anmelde deres seneste køb. Mulighederne er mange.

 

Remarketing øger konverteringsraten

Vores erfaring er, at remarketing skaber værdi for virksomheder i samtlige forskellige brancher, så det er ikke kun en disciplin, som bør mestres af virksomheder inden for e-handel. Der ligger naturligvis en strategisk tilgang bag de succesfulde remarketing-kampagner, og derfor kan det virke uoverskueligt at gå i gang med – for hvordan sikrer du dig mest mulig værdi for dine annoncekroner?

Tag fat i os hos WebPuls, så kan vi sammen finde den bedste remarketing-løsning for netop dig og din forretning. Hos WebPuls er vi både din strategiske samarbejdspartner, og vi hjælper dig med at udføre teknisk opsætning, annoncering og sporing af resultaterne i praksis. Vi arbejder med remarketing på bl.a. disse kanaler:

  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Google søgenetværket
  • Google displaynetværket

Remarketing eller retarketing?

Du har sikkert hørt begge betegnelser og undret dig over, hvad forskellen er. Princippet er det samme, men kort fortalt så benytter Google betegnelsen remarketing ift. deres annoncer, mens andre medier som Facebook bruger retargeting.

Hos WebPuls vil vi gerne gøre det så nemt som muligt for dig, så vi slår begge betegnelser over én kam og bruger ”remarketing” om alle dine marketingaktiviteter, hvor målgruppen er folk, som har været i berøring med (dele af) din hjemmeside.

Vil du have hjælp til at komme i gang med remarketing?

Ring til os på tlf. 22 39 22 51 eller send en mail til kontakt@webpuls.dk

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe