Ønsker du at udvide kendskabet til dit brand, øge trafikken til dit website eller skabe direkte salg? Så kan du med fordel læse med her og lære, hvordan du bruger Instagrams annonceringsværktøjer til at skabe brand awareness og salg.

Instagram anvender samme effektive annonceringsværktøjer som Facebook, og med denne guide bliver du lynhurtigt klar til at opsætte din første annonce for din virksomhed.

Udvid kendskabet til din virksomhed gennem Instagram

Gennem annoncering kan du øge kendskabet til din virksomhed, fordi du når ud til langt flere end blot dine nuværende følgere. En annonce kan dermed både skabe flere følgere og øge trafikken til dit website. Det er nemt og hurtigt at komme i gang med at annoncere på Instagram. Du kan følge disse fire steps:

1. Opret en virksomhedsside og -profil 

Du skal have en Facebook-side tilknyttet for at køre annoncer og oprette virksomhedsprofil på Instagram.

2. Opsæt din annonce

Sørg for at din annonce når ud til den rette målgruppe ved hjælp af indstillingerne for annoncens mål, målgruppe og format. Du kan vælge mellem fire typer annoncer: billedannoncer, videoannoncer, karruselannoncer og annoncer i Stories.

3. Fastslå et budget

Angiv hvor længe du vil have din annonce til at køre, og hvor stort budgettet skal være.

4. Offentliggør

Når du har valgt indstillingerne for ovenstående, er du klar til at offentliggøre din annonce. Du får en notifikation, når din annonce er godkendt og klar til at køre.

4 steps instagramannoncering

 

Øg trafikken til dit website og skab salg gennem Instagram

Med nyheden “Shopping på Instagram” kan dine kunder trykke på et af dine billeder og se produktinformationer for hver enkelt produkt, der er tagget på billedet.

På den måde får en potentiel kunde hurtigt adgang til produktbeskrivelse, pris og link, der fører dem direkte til produktet på dit website.

Denne funktion kan også tilføjes din annoncering, så du når effektivt ud til din målgruppe og giver dem mulighed for at shoppe direkte fra din annonce.

Vil du gerne vide mere om Instagram som eksponerings- og salgskanal, så følg med på vores Facebook og LinkedIn eller tilmeld dig vores nyhedsbrev nedenfor.

Har du brug for sparring i annoncering på Instagram? Så kontakt os her.

Tilmeld vores nyhedsbrev

Tilmeld vores mailiste for at modtage seneste nyt og opdateringer fra vores team hos WebPuls

Du er nu tilmeldt WebPuls nyhedsbrev!