SMV DIGITAL

HJÆLP TIL DIGITAL OMSTILLING

Skal vi tage en snak? Vi vender tilbage inden for 24 timer på hverdage.

SMV DIGITAL – SKAL VI HJÆLPE MED JERES DIGITALE OMSTILLING

Søg hjælp til digital vækst

Kunne du godt tænke dig at digitalisere din virksomhed, og har en idé om at det kan hjælpe dig med at vækste din virksomhed, men har måske ikke midlerne til at få sat det i gang? Så skal du gribe chancen og søge tilskud til puljer som f.eks. SMV:Digital, for at få det til at ske.

SMV:Digital er et program, der har kørt fra 2018 og frem til 2023. De fokuserer på hjælp til digital omstilling og at styrke online salg gennem deres E-Handelscenter. De er etableret af regeringens Strategi for Danmarks Digitale Vækst, og hjælper alle erhverv i Danmark.

SMV Digital
SMV Digital

Digital omstilling kan være en stor mundfuld og svært at favne, da der er mange ting der skal tages stilling til og mange måder at gøre det på. Men med et tilskud, kan man få det lille skub, der gør, at man kan komme i gang og rent faktisk få gjort det ordentligt den rette rådgivning.

Webpuls er registreret som rådgivere i programmet, så vi står klar med sparring og rådgivning til digital omstilling, hvis du modtager det tilskud du har søgt.

Hvilke puljer er der?

SMV:Digital har flere puljer, der har til hensigt at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at vækste med digitale projekter. Puljerne bliver løbende åbnet for ansøgninger og tildeles efter først-til-mølle-princippet. Vi anbefaler derfor, at man holder øje med, hvornår puljerne åbner for ansøgninger, og at man sidder klar med sin ansøgning, når der bliver åbnet. For at gøre det lettere for dig at huske datoerne, kan du tilmelde dig notifikationer om puljeåbninger.

Puljerne har til formål, at give rådgivning til små og mellemstore virksomheder, der gerne vil gennemføre en digital omstilling. SMV:Digitals puljer er alle tilskud til privat rådgivning – og vi hjælper med rådgivning til de puljer der omhandler digital omstilling og e-handel.

Puljerne har til formål, at give rådgivning til små og mellemstore virksomheder, der gerne vil gennemføre en digital omstilling. SMV:Digitals puljer er alle tilskud til privat rådgivning – og vi hjælper med rådgivning til de puljer der omhandler digital omstilling og e-handel.

Hvem og hvor meget kan man søge?

Puljerne hos SMV:Digital bliver delt i lige store summer, men der er forskel på, hvem der kan søge hvilke puljer.

For at søge tilskud på 25.000 kr. skal man:

  • Dansk CVR-nr
  • 2-20 ansatte
  • En omsætning på maksimalt 50 mio. euro og/eller en balance på
  • maksimum 43 mio. euro
  • Virksomhedsbeskrivelse
  • Virksomhedens vækstambitioner
  • Projektbeskrivelse og motivation for deltagelse
  • Ledelsesmæssig forankring og økonomisk råderum til at foretage efterfølgende investering
  • Digital eller teknologisk nyhedsværdi for virksomheden.
  • Virksomhedens forventninger til rådgivning

For at søge tilskud på 50.000 kr. skal man:

  • Have dansk CVR-nummer
  • 2-49 ansatte
  • En omsætning på maksimalt 50 mio. euro og/eller en balance på maksimum 43 mio. euro
  • Projektet skal bidrage til at realisere virksomhedens vækstambitioner
  • Ledelsesmæssig forankring og økonomisk råderum til at foretage efterfølgende investering
  • Digital eller teknologisk nyhedsværdi for virksomheden
  • Projektet skal kunne skabe en forventet forbedring af virksomhedens eksportsituation.

For at søge tilskud på 100.000 kr. skal man:

  • Have dansk CVR-nr
  • 3-249 ansatte
  • Min. 2 mio. kr. i omsætning i seneste afsluttede regnskabsår
  • En omsætning på maksimalt 50 mio. euro og/eller en balance på maksimum 43 mio. euro
  • Projektet bidrager til at realisere virksomhedens vækstambitioner
  • Tilstrækkelig organisatorisk og økonomisk forankring af projektet
  • Projektet har digital og teknologisk nyhedsværdi for den enkelte virksomhed

For at søge tilskud på 250.000 kr. skal man:

  • Dansk CVR-nummer
  • 3-249 ansatte
  • Min. 2 mio. kr. i omsætning i seneste afsluttede regnskabsår og omsætning på maksimalt 50 mio. euro og/eller en balance på maksimum 43 mio. euro
  • Projektet skal bidrage til at realisere virksomhedens vækstambitioner
  • Ledelsesmæssig forankring
  • Digital eller teknologisk nyhedsværdi for virksomheden

Derudover er der krav om egen medfinansiering i form af 50% enten i form af kontant betaling, egne afholdte timer eller et mix af disse. Det er altid en god idé også at orientere sig om de formelle krav i forbindelse med ansøgningen og have styr på de mest gængse spørgsmål.

Hvilke projekter kan få tilskud?

Din virksomhed skal som sagt leve op til de krav, der er til de gældende tildelingskriterierne. De konkrete tildelingskriterier er:

  • Projektet bidrager til at realisere virksomhedens vækstambitioner
    • Du skal have gjort dig overvejelser om din virksomheds vækstambitioner og udfordringer i forbindelse med dette samt, hvordan du har tænkt dig at løse udfordringerne.
  • Digitalt og teknologisk niveau
    • Der vurderes om der egentlig er tale om ny teknologi eller IT for din virksomhed.
  • Evt. tema:
    • Visse puljer er målrettet specielle temaer som f.eks. grøn omstilling eller eksport. Her bliver der også vurderet, om du har sandsynliggjort, at projektet vil forbedre din virksomhed i den retning.

Der er visse projekter, som ikke er støtteberettigede. Det gælder følgende:

  • Almindelig driftsoptimering
  • Strategiudvikling
  • Salg- og markedsføring
  • Markeds- og konkurrentanalyser hvor det digitale aspekt fylder en mindre del
  • Kommunikationsaktiviteter
  • Udgifter relateret til udformning af ansøgningen

Det er vigtigt at pointere, at man kun kan ansøge om ét forløb ad gangen. Har man tidligere modtaget et tilskud, skal forløbet være afsluttet, førend man kan søge et nyt. Samtidig gælder det også at der kun gives tilskud til én ansøgning per koncern.

For at søge om tilskud skal du downloade en skabelon til forberedelse af din ansøgning.

Lyder det som noget for dig og din virksomhed, så er vi klar til at hjælpe. Vi er allerede godkendte rådgivere i programmet, og vil meget gerne hjælpe dig med at få implementeret en digital omstilling i din virksomhed.

Vil du høre mere eller har spørgsmål, så kontakt os endelig!

Ydelser

At arbejde med digital strategi kræver viden, dybe kompetencer og forståelsen for, hvordan systemer og programmer arbejder sammen. Hos WebPuls har vi fokus på at være up to date på alle områderne inden for digital strategi og markedsføring.

Digital strategi

FÅ LAGT EN DIGITAL STRATEGI, SOM SIKRER DE RETTE DIGITALE INDSATSER FOR DIN VIRKSOMHED

$

DIGITAL RÅDGIVNING

FÅ SPARRING I DIGITAL SUCCES, OG SKAB VÆKST FOR DIN FORRETNING ONLINE

$

DIGITAL MARKETING

DIGITAL MARKETING BIDRAGER TIL EN STÆRK POSITION I MARKEDET

GOOGLE ADS

VI ER GOOGLE PARTNER, VI IMPLEMENTERER GOOGLES VÆRKTØJER I DIN ONLINE FORRETNINGSSTRATEGI

Youtube annoncering

BRAND SYNLIGHED, TILTRÆK NYE KUNDER GENNEM YOUTUBE

EMAIL MARKETING

E-MAIL MARKETING KAN SKABE STOR OMSÆTNING, HVIS DET GØRES KORREKT

INBOUND MARKETING

SÆT SKUB I DIN MARKETING, OG TILTRÆK NYE KUNDER MED INBOUND MARKETING

$

CONTENT MARKETING

FÅ FLERE LEADS OG LOYALE KUNDER MED DEN RETTE INDHOLDSSTRATEGI

SOCIALE MEDIER

VI ER EKSPERTER I ONLINE ANNONCERING, OG VI KENDER FORMLEN TIL SUCCES PÅ SOCIALE MEDIER

linkedin

LINKEDIN ANNONCERING

LINKEDIN ER ET ERHVERVSRETTET SOCIALT NETVÆRK, VI ER EKSPERTER I B2B MARKETING

FACEBOOK ANNONCERING

VI ER EKSPERTER I FACEBOOK ANNONCERING,ViI HJÆLPER DIG MED AT SKABE SYNLIGE RESULTATER

Instagram

INSTAGRAM ANNONCERING

SKAB UNIKKE RELATIONER TIL DIN MÅLGRUPPE MED VISUELLE BUDSKABER VIA INSTAGRAM ANNONCERING

U

SEO optimering

RANGER HØJERE PÅ GOOGLE, OG BLIV SET FØR DINE KONKURRENTER

w

WORKSHOPS OG KURSER

UNDERVISNING I SEO, GOOGLE ADS, GOOGLE ANALYTICS OG GOOGLE TAG MANAGER