META – FACEBOOK ANNONCERING
Skal vi tage en snak? Vi vender tilbage inden for 24 timer på hverdage.
Hjælp til META – FACEBOOK ANNONCERING
Skab vækst med Meta – Facebook annoncering
Det kan være svært at finde hoved og hale i Facebooks mange muligheder for dit brand eller virksomhed. Knækker man koden kan annoncering på Facebook være med til at skabe øget omsætning, udbrede brandkendskab og generere andre værdifulde resultater.
Vi er eksperter i Facebook annoncering, og vi hjælper dig med at finde den bedste løsning, der skaber de rigtige resultater for netop din virksomhed.


Hvorfor bruge Facebook til annoncering?
Næsten tre milliarder mennesker bruger Facebook hver måned, og næsten 90% af alle danskere har en profil. Hvis din virksomhed ikke allerede er tilstede på Facebook, så er det en rigtig god idé at komme i gang. Facebook er nemlig ikke kun et social netværk af forbrugere, men danner også rammen for et mødested mellem forbrugere og brands. Det betyder, at du kan møde din målgruppe i øjenhøjde med relevant markedsføring.
Gennem annoncering på Facebook har du bl.a. mulighed for at:
- Øge kendskabet til din virksomhed
- Opnå interaktioner på din Facebook-side
- Få flere besøgende på din hjemmeside
- Indsamle leads
- Fremvise produkter
Hos WebPuls hjælper vi virksomheder med at anvende Facebooks effektive annonceringsværktøjer. Vi sikrer, at der bliver skabt resultater med din Facebook-markedsføring, og at dine mål bliver nået.
Facebook gør det nemt at:
1. Finde din målgruppe
Baseret på demografi, adfærd eller kontaktoplysninger, er det nemt at vælge din målgruppe.
2. Ramme målgruppens opmærksomhed
Med iøjnefaldende annonceformater der er fleksible, og som fungerer på alle enheder.
3. Måle dine resultater
Via visuelle og læsevenlige rapporter kan du nemt se, hvordan dine annoncer har påvirket din virksomhed.
Effektiv Facebook annoncering, der skaber resultater
Facebooks annonceadministrator er et af de mest organiserede og præcise, der findes. Vi kan segmentere din målgruppe ned til mindste detalje og udvælge en specifik kernemålgruppe ud fra, eksempelvis, alder, køn, interesser, adfærd, sprog og meget mere. Det betyder, at annonceindsatsen bliver meget mere præcis og med større sandsynlighed rammer plet og dermed skaber konverteringer. Med andre ord, så slipper du for at skyde med spredehagl og spilde dine annoncekroner.
Facebook-annoncering giver os således mulighed for at nå ud til din virksomheds eksisterende kunder, men derudover også at finde potentielle nye kunder. Ud fra indsigt i dine nuværende kundegruppe kan vi finde personer, der ligner dine eksisterende kunder. Det kan være, de deler interesser og bor i samme by som dine eksisterende kunder. Ud fra data om din målgruppe kan vi således målrette Facebook-annoncer til disse potentielle nye kunder.
Læs dette blogindlæg for at vide mere om, hvordan du effektivt identificerer din målgruppe og annoncerer til dem.
Meta Business Manager
Når vi arbejder med Facebook annoncering bruger vi værktøjet Meta Business Manager til at skabe overblik over dine sider og annoncer. Facebook Business Manager er et værktøj, der lader dig få overblik over dine Facebook-sider. Her kan du se, hvilke sider du administrerer, og du kan give forskellige medarbejdere adgang til forskellige sider. Det er også her, du opretter dine annoncekonti.
I annonceadministratoren kan du oprette og administrere dine annoncer. Her får du et overblik over dine annoncekonti, og du kan se dine forskellige kampagner, annoncesæt og annoncer. Du får også mulighed for at downloade statistikker og rapporter på dine annoncer, samt løbende optimering af annoncerne.
Sådan arbejder vi med Facebook annoncering
Strategi
Det første skridt er altid at identificere målet med annonceringen på Facebook samt annoncerne. Skal annoncerne skabe awareness omkring virksomheden, eller skal de skaffe leads eller konverteringer? Strategien for din Facebook annoncering er altså det grundlæggende i vores arbejde.
Opsætning af kampagner
Ud fra stategien hvor vi fandt ud af målet med annoncerne, er det næste skridt at vælge de rette annoncetyper, der supplerer målet. Facebook giver dig rigtig mange muligheder, når du skal vælge annonceformat. Du kan, eksempelvis, vælge mellem videoannoncer, samlinger, karruseller, annoncer til lead generering og mange flere. Det er vigtigt, at annonceformatet passer med de målsætninger, du har, hvilket vi selvfølgelig hjælper med at anbefale.
Segmentering
Med hjælp fra Facebook annonceadministrator, kan vi segmentere din målgruppe ned til mindste detalje og udvælge en specifik kernemålgruppe ud fra, eksempelvis, alder, køn, interesser, adfærd, sprog og meget mere. Det betyder, at annonceindsatsen bliver meget mere præcis og med større sandsynlighed rammer plet og dermed skaber konverteringer. Med andre ord, så slipper du for at skyde med spredehagl og spilde dine annoncekroner.
Optimering
Vi vil løbende bygge nye kampagner og optimere på dine nuværende annoncer. Jo mere data vi får indsamlet, jo mere kan vi tilpasse målgrupper og annoncerne endnu mere.
Hvad koster det at annoncere på Facebook?
Med Facebook annoncering betaler du for antallet af visninger af annoncen. Helt præcist betaler du for pris pr. tusind visninger (CPM – cost pr. mille). Det er derfor alfa omega at have styr på sin målgruppe og kunne definere den præcist nok, så man ikke betaler for visninger til personer i den valgte målgruppe, som slet ikke er interesseret i at købe dit produkt.
Prisen på annoncerne er baseret på en auktion, hvor du konkurrerer med andre annoncører om den valgte målgruppe. Jo bredere målgruppe, jo dyrere bliver annoncerne. Det gælder derfor om at finde den rette balance ved at annoncere til en målgruppe, der er bred nok til at kunne skabe værdi for din virksomhed, men samtidig specifik nok til, at så få andre virksomheder, som muligt, også byder på den.
Nå dine kunder med Facebook annoncering
En effektiv Facebook annoncering kræver indgående kendskab til annonceværktøjerne, markedet og dine kunder. Vi hjælper virksomheder med at skabe effektive annoncer baseret på markedsundersøgelser og virksomhedens overordnede mål. Sammen med dig definerer vi de mål og resultater, der ønskes af annonceindsatsen. Således kan vi udarbejde en effektiv og målrettet annoncestrategi, som understøtter jeres mål. Herudfra planlægger og eksekverer vi annoncestrategien, samt tester og optimerer løbende for at sikre, at der genereres de rette resultater og indsigter.
Vi kan hjælpe dig med:
- Rådgivning og sparring
- Organiske opslag
- Opsætning af kampagner og annoncer
- Opsætning af Facebook Pixel
- Løbende optimering og gennemgang af kampagner
Hos WebPuls hjælper vi dig med at skabe resultater med din annoncering på Facebook. Kontakt os, hvis du har brug for sparring eller vejledning til din markedsføring på Facebook.
Ydelser
At arbejde med digital strategi kræver viden, dybe kompetencer og forståelsen for, hvordan systemer og programmer arbejder sammen. Hos WebPuls har vi fokus på at være up to date på alle områderne inden for digital strategi og markedsføring.
INBOUND MARKETING
SÆT SKUB I DIN MARKETING, OG TILTRÆK NYE KUNDER MED INBOUND MARKETING
EMAIL MARKETING
E-MAIL MARKETING KAN SKABE STOR OMSÆTNING, HVIS DET GØRES KORREKT
Digital strategi
FÅ LAGT EN DIGITAL STRATEGI, SOM SIKRER DE RETTE DIGITALE INDSATSER FOR DIN VIRKSOMHED
DIGITAL RÅDGIVNING
FÅ SPARRING I DIGITAL SUCCES, OG SKAB VÆKST FOR DIN FORRETNING ONLINE
DIGITAL MARKETING
DIGITAL MARKETING BIDRAGER TIL EN STÆRK POSITION I MARKEDET
WORKSHOPS OG KURSER
UNDERVISNING I SEO, GOOGLE ADS, GOOGLE ANALYTICS OG GOOGLE TAG MANAGER

LINKEDIN ANNONCERING
LINKEDIN ER ET ERHVERVSRETTET SOCIALT NETVÆRK, VI ER EKSPERTER I B2B MARKETING

FACEBOOK ANNONCERING
VI ER EKSPERTER I FACEBOOK ANNONCERING,ViI HJÆLPER DIG MED AT SKABE SYNLIGE RESULTATER

INSTAGRAM ANNONCERING
SKAB UNIKKE RELATIONER TIL DIN MÅLGRUPPE MED VISUELLE BUDSKABER VIA INSTAGRAM ANNONCERING
GOOGLE ADS
VI ER GOOGLE PARTNER, VI IMPLEMENTERER GOOGLES VÆRKTØJER I DIN ONLINE FORRETNINGSSTRATEGI
Youtube annoncering
BRAND SYNLIGHED, TILTRÆK NYE KUNDER GENNEM YOUTUBE
SEO optimering
RANGER HØJERE PÅ GOOGLE, OG BLIV SET FØR DINE KONKURRENTER