fbpx

Har din virksomhed overblik over de næste tre måneders indhold til jeres sociale kanaler? Hvad så med de næste tre ugers? Eller tre dages? Hvis du ikke kan svare et klart og rungende ja til dette, så fortvivl ej. Du er langt fra alene.

Rigtig mange virksomheder har svært ved at lægge en plan for indholdet til deres sociale kanaler. Det munder desværre alt for ofte ud i store sorte huller i kalenderen, hvor der ikke lige blev postet noget indhold og pinligt ensomme opslag på de ellers så sociale medier. 

Men alt dette kan blive fortid for dig og din virksomhed nu. For i dag får du redskaberne til at udarbejde din egen indholdsplan – og vigtigst af alt – til at få eksekveret din indholdsplan. 

De fleste af os ved det nemlig godt. Hvis du skal have succes med sociale medier og gøre dig selv mest synlig for dine følgere, er du nødt til at sørge for, at der kommer en kontinuerlig strøm af indhold ud på dine sociale kanaler. Denne kontinuerlige strøm af godt og værdiskabende kvalitetsindhold kræver dog både god og veltilrettelagt planlægning og struktur. 

Netop dét kan en indholdsplan være midlet til. Ved at sætte struktur på produktionen af indhold til dine kanaler giver du dig selv de bedste betingelser for at opnå succes på sociale medier. Og den kan faktisk give så meget mere end det.

Læs mere om hvordan du bliver ekspert i indholdsplanlægning her

Hvad er en indholdsplan og hvorfor har jeg brug for en?

En indholdsplan skal ses som en køreplan for din markedsføring. Det er en oversigt over, hvornår du skal udkomme med hvad på hvilke kanaler. Det giver dig derfor den fulde kontrol over dit indhold. 

De fleste virksomheder har intentioner om at udkomme regelmæssigt på de sociale medier, men manglende ressourcer og struktur resulterer alt for ofte i, at mange aldrig når i mål med disse intentioner. En velorganiseret indholdsplan kan hjælpe dig med at skabe struktur, så du kan bruge de rigtige ressourcer på de rigtige tidspunkter. Hvis I ikke har en stærk struktur som fundament for jeres indholdsproduktion, så risikerer I, at hele processen ender med at dræne jer for energi, fordi I producerer helt eller halvt i blinde. Og hermed at kvaliteten af jeres indhold højst sandsynligt også bliver dårligere.

 

Det gode er nu, at du ikke selv behøver at lave din egen indholdsplan helt fra bunden. Du får nemlig muligheden for at bruge vores skabelon og tilpasse den efter dine behov. Download den nedenfor og kom i gang med at planlægge indholdet til dine sociale kanaler.



Hent din gratis skabelon til den gode indholdsplan her, og få kontrol over dit indhold.

Har du brug for sparring omkring din strategi på sociale medier? Eller vil du have hjælp til at komme i gang med online markedsføring via sociale medier. Så ring til os på tlf. 22 39 22 51 eller send en mail til [email protected].

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe

Modtag de seneste tendenser inden for online forretning!

Tilmeld vores nyhedsbrev og modtag nyheder og opdateringer inden for digital marketing og online forretning.

Symtykke

Du er nu tilmeldt, tak for det ;-)