fbpx

FACEBOOK ANNONCERING

VI ER EKSPERTER I FACEBOOK ANNONCERING, OG VI KAN HJÆLPE DIG MED AT SKABE SYNLIGE RESULTATER +45 22 39 22 51Chat med os

Skab vækst med Facebook annoncering

Det kan være svært at finde hoved og hale i Facebooks mange muligheder for dit brand eller virksomhed. Knækker man koden kan annoncering på Facebook være med til at skabe øget omsætning, udbrede brandkendskab og generere andre værdifulde resultater. Vi er eksperter i Facebook annoncering, og vi hjælper dig med at finde den bedste løsning, der skaber de rigtige resultater for netop din virksomhed.   

Hvorfor bruge Facebook til annoncering? 

To milliarder mennesker bruger Facebook hver måned, og næsten 90 % af alle danskere har en profil. Hvis din virksomhed ikke allerede er til stede på Facebook, så er det en rigtig god idé at komme i gang. Facebook er nemlig ikke kun et social netværk af forbrugere, men danner også rammen for et mødested mellem forbrugere og brands. Det betyder, at du kan møde din målgruppe i øjenhøjde med relevant markedsføring.

Hos Webpuls hjælper vi virksomheder med at anvende Facebooks effektive annonceringsværktøjer. Vi sikrer, at der bliver skabt resultater med din Facebook-markedsføring, og at dine mål bliver nået.

Facebook gør det nemt at:

1. Finde din målgruppe 

Baseret på demografi, adfærd eller kontaktoplysninger, er det nemt at vælge din målgruppe.

2. Fange målgruppens opmærksomhed

Med iøjnefaldende annonceformater der er fleksible, og som fungerer på alle enheder. 

3. Måle dine resultater

Via visuelle og læsevenlige rapporter kan du nemt se, hvordan dine annoncer har påvirket din virksomhed.

Effektiv Facebook annoncering der skaber resultater

Facebooks annonceadministrator er et af de mest organiserede og præcise, der findes. Vi kan segmentere din målgruppe ned til mindste detalje og udvælge en specifik kernemålgruppe ud fra eksempelvis alder, køn, interesser, adfærd, sprog og meget mere.

Det betyder, at facebook annonceindsatsen bliver meget mere præcis og med større sandsynlighed rammer plet og dermed skaber konverteringer. Med andre ord, så slipper du for at skyde med spredehagl og spilde dine annoncekroner.

Facebook-annoncering giver os således mulighed for at nå ud til din virksomheds eksisterende kunder, men derudover også at finde potentielle nye kunder. Ud fra indsigt i dine nuværende kundegruppe kan vi finde personer, der ligner dine eksisterende kunder. Det kan være, de deler interesser og bor i samme by som dine eksisterende kunder. Ud fra data om din målgruppe kan vi således målrette Facebook-annoncer til disse potentielle nye kunder.

Læs dette blogindlæg for at vide mere om, hvordan du effektivt identificerer din målgruppe og annoncerer til dem.

Hvordan fungerer Facebook annoncering?

Det første skridt er altid at identificere målet med annoncerne. Skal de skabe awareness omkring virksomheden? Eller skal de skaffe leads eller konverteringer? Herefter er det næste skridt at vælge de rette annoncetyper, der supplerer målet.

Facebook giver dig rigtigt mange muligheder, når du skal vælge annonceformat. Du kan eksempelvis vælge mellem videoannoncer, samlinger, karuseller, leadgenereringsannoncer og mange flere. Det er vigtigt, at annonceformatet passer med de målsætninger du har, hvilket vi selvfølgelig hjælper med at anbefale.

Facebook Business Manager og Facebook Ads Manager

Når man arbejder med Facebook annoncering tilbyder Facebook to værktøjer til at skabe overblik over dine sider og annoncer. Facebook Business Manager er et værktøj, der lader dig få overblik over dine facebook-sider. Her kan du se, hvilke sider du administrerer, og du kan give forskellige medarbejdere adgang til forskellige sider. Det er også her du opretter dine annoncekonti.

I Facebook Ads Manager kan du oprette og administrere dine annoncer. Her får du et overblik over dine annoncekonti, og du kan se dine forskellige kampagner, annoncesæt og annoncer. Du får også mulighed for at downloade statistiker og rapporter på dine annoncer samt løbende optimering af annoncerne.

Annoncering via Ads Manager lader dig oprette annoncer på Facebook, Instagram, Messenger og i Audience Network.

Hvad koster det at annoncerer på Facebook?

Med Facebook annoncering betaler du for antallet af visninger af annoncen. Helt præcist betaler du for pris pr. tusind visninger (CPM – cost pr. mille).  Det er derfor alfa omega at have styr på sin målgruppe og kunne definere den præcist nok, så man ikke betaler for visninger til personer i den valgte målgruppe, som slet ikke er interesseret i at købe dit produkt. 

Prisen på annoncerne er baseret på en auktion, hvor du konkurrerer med andre annoncører om den valgte målgruppe. Jo bredere målgruppe, jo dyrere bliver annoncerne. Det gælder derfor om at finde den rette balance ved at annoncere til en målgruppe, der er bred nok til at kunne skabe værdi for din virksomhed, men samtidig specifik nok til, at så få andre virksomheder som muligt også byder på den.

Nå dine kunder med Facebook annoncering

En effektiv Facebook annoncering kræver indgående kendskab til annonceværktøjerne, markedet og dine kunder. Vi hjælper virksomheder med at skabe effektive annoncer baseret på markedsundersøgelser og virksomhedens overordnede mål.

Sammen med dig definerer vi de mål og resultater, der ønskes af annonceindsatsen. Således kan vi udarbejde en effektiv og målrettet annoncestrategi, som understøtter jeres mål. Herudfra planlægger og eksekverer vi annoncestrategien samt tester og optimerer løbende for at sikre, at der genereres de rette resultater og indsigter.

Hos Webpuls hjælper vi dig med at skabe resultater med din annoncering på Facebook. Kontakt os, hvis du har brug for sparring eller vejledning til din markedsføring på Facebook.

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe