fbpx

GOOGLE ADS

VI ER GOOGLE PARTNER, OG VI KAN IMPLEMENTERE GOOGLES VÆRKTØJER I DIN ONLINE FORRETNINGSSTRATEGI
+45 22 39 22 51Chat med os

Google Ads er vejen frem til flere kunder

Når forbrugere søger information, nyheder, produkter eller tjenester, så starter de som regel online – på Google. Derfor kommer det nok ikke bag på dig, at Google er verdens mest anvendte søgemaskine. Faktisk har Google en markedsandel på imponerende 93 %, hvor Bing har andenpladsen med 2,3 %. Det gør Google Ads til et rigitgt godt værktøj for brand eksponering – og ikke mindst en god kanal til online marketing.

 

 

Målgrupper og annonceringsmuligheder med Google Ads

Der findes mange forskellige måder at nå ud til sin målgruppe på via Google – eller rettere annonceringsværktøjet Google Ads. Via Google Ads kan din virksomhed få vist tekstbaserede søgeannoncer, videoannoncer, grafiske display-annoncer eller mobilannoncer i søgemaskinen eller på YouTube, websites og apps.

Annoncetyperne har forskellige egenskaber, der overordnet kan hjælpe dig med at tiltrække nye besøgende til dit website, din fysiske butik, opkald til telefonen eller kunder til din webshop. Læs mere om dem nedenfor.

 

 

Typer af Google Ads

Søgeannoncering

Med Google Ads har du mulighed for at lave søgeannoncer, der får din virksomhed til at blive vist på Google ud fra betalte søgeord. Søger en person på et ord på Google, der matcher dine søgeord i Google Ads, så vil din annonce blive vist i søgningen. Det er muligt at målrette dine annoncer mod kunder i bestemte geografiske områder – og inden for en bestemt afstand af din butik eller virksomhed. Ved søgeannoncering betaler du kun, når folk klikker på dine annoncer for at besøge dit website eller ringe din virksomhed op. Du sikrer derfor, at dit budget kun går til kunder, der har vist interesse for dine annoncer og virksomhed og dermed har større chance for at foretage et køb.

Videoannoncering

Google Ads giver dig også mulighed for at bruge videoer som dit annonceindhold. Videoer er utroligt populært indhold blandt brugere på sociale medier. Med videoannoncering kan du målrette dine videoer, således de kan vises for din valgte målgruppe. Du betaler desuden kun, når denne målgruppe ser din videoannonce. Vi kan hjælpe dig med at oprette dine Google Ads videoannoncer på blandt andet Youtube. Hos WebPuls er vi også eksperter i at producere videoer, og vi hjælper dig gerne med dette, hvis du ikke selv har videomateriale.

Display annoncering

Google Ads annoncering i Googles displaynetværk kan hjælpe dig med at blive vist på din målgruppes foretrukne websites og apps. Vi sikrer, at dine visuelle annoncer når potentielle kunder – hvilket i realiteten kan være på over to millioner websites og 650.000 apps i Danmark. På den måde kan potentielle kunder opdage dit brand, få interesse for dine produkter eller foretage værdifulde handlinger.

Google Shopping

Med Google Ads har du mulighed for annoncere gennem Google Shopping, der er en yderst relevant salgskanal. Google Shopping muliggør, at dine produkter vises med billede og tekst på en stor del af siden på Google, så de virkelig fanger brugernes øjne. Vi hjælper dig med at få dine produkter placeret på godt Googles søgemaskine, opsætte beholdningen i Merchant Center og oprette Google Ads-kampagner i netværket.

Digital annoncering kræver en integreret tilgang

Hvis annoncering via Google Ads skal tjene din virksomheds overordnet formål, så skal det være en integreret del af din online forretningsstrategi. Det betyder, at annoncerne skal stemme overens med resten af dine kommercielle tiltag – og ikke mindst matche dine KPI’er.

 

Inden annoncering med Google Ads igangsættes, er det derfor vigtigt, at der kastes et skarpt blik på din virksomheds online forretningsstrategi. Derudover er varetagelse af annoncering med Google Ads en dynamisk proces, hvorfor strategien skal optimeres løbende.

 

 

Brug Google Ads målings- og analyseværktøjer til at skabe vækst

Når dine annoncer på Google er aktive, kan rapporter i Google Ads vise, hvordan de klarer sig, således annoncerne kan optimeres på. Vi overvåger konstant disse rapporter, så vi sikrer, at du åbner de bedst mulige resultater.

 

Vi er med dig hele vejen

Som din strategiske rådgiver og professionelle sparringspartner arbejder vi sammen med dig – hos dig. Det betyder, at vi kan sætte dig og dit marketingteam ind i resultaterne af såvel annonceringsindsatserne som resultaterne af din overordnede online forretningsstrategi.

Vi vil altså hellere sætte jer ind i de tal, som danner et overblik, der passer ind i jeres virksomhed. Vi vil gerne gøre jer til eksperterne, således at I selv kan trække de tal.

Ved hjælp af Google Ads og analyseværktøjet Google Analytics kan vi få dig til at opnå vækst, ligesom vi har gjort ved mange andre.

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe

Modtag de seneste tendenser inden for online forretning!

Tilmeld vores nyhedsbrev og modtag nyheder og opdateringer inden for digital marketing og online forretning.

Symtykke

Du er nu tilmeldt, tak for det ;-)