fbpx

DISPLAY ANNONCERING

+45 22 39 22 51Chat med os

Hvorfor gøre brug af display annoncering?

Har du netop lanceret et nyt produkt, som du gerne vil gøre folk opmærksomme på? Så er display annoncering vejen frem. Ved hjælp af visuelle annoncer, kan du ramte lige præcis din målgruppe på de fleste hjemmesider.

Vi er godt klar over, at display annoncering eller bannerannoncering er kendt som online markedsførings sorte får. De fleste mennesker sige, at de aldrig klikker på bannerannoncer eller reklamer på websites. Men det passer ikke. Det er rigtigt, at de ikke klikker på de annoncer, som ikke er relevante for dem. Men research viser, at folk aktivt klikker på bannerannnoncer, der er relevante for dem. Derfor bør du aldrig undervurdere display annoncering i din online marketing-strategi.

 

Hvad er display annoncering?

Display annoncering omhandler visuelle annoncer på Googles displaynetværk. Dette er et enormt netværk af hjemmesider og apps. Netværket består af mere end 650.000 apps, 2 millioner websites og rammer over 90 procent af alle internettets brugere på globalt plan.

Når du opretter annoncer på displaynetværket vises de blandt andet på:

  • Hjemmesider
  • Apps
  • Mobilsider
  • YouTube
  • Gmail

På displaynetværket kan du både oprette tekst, billede og videoannoncer. Da mennesker er meget visuelt drevne, er det derfor en stor fordel at lave display annoncering. Med denne annonceform har du mulighed for at lave kreative visuelle annoncer, der eksempelvis skaber genkendelighed til dit brand ved at bruge brandets farver og logo.

Se billedet herunder og klik for at se de forskellige muligheder inden for display annoncering.

 

1. Tekstannoncer

Tekstannoncer på displaynetværket er identiske med almindelige søgeannoncer, der indeholder en overskrift og to linjer med tekst.

2. Billedannoncer

Billedannoncer er et statisk billede, der fylder hele annonceplaceringen

4. Rich media annoncer

Rich media annoncer inkluderer interaktive elementer, animationer eller andre aspekter, der ændrer sig på baggrund af, hvordan brugeren interagerer med den. Eksempelvis en karussel, hvor brugerne kan bladre imellem forskellige produkter.

4. Videoannoncer

Videoannoncer der vises blandt videoafspilninger på YouTube

Den gode displayannonce

Med display-annoncering handler det om at være yderst skarp. Forbrugeren ser måske din annonce i et splitsekund. Det er derfor ekstremt vigtigt, at du får formidlet dit budskab kort og præcist på en æstetisk-visuel måde.

Med display annoncering er det muligt at målrette annoncerne meget præcist til bestemte typer af forbrugere.  Du kan eksempelvis målrette efter demografi eller forskellige interesserer. Du kan også målrette efter placeringer, hvor du selv vælger, hvilke websites dine annoncer skal vises på.

Den gode displayannonce har også en tydelig “call to action”. Det betyder, at den opfordrer til en bestemt handling hos kunden. Det kan eksempelvis være at købe et produkt eller at klikke på annoncen for at få mere information. Her er det særdeles vigtigt, at kunden ledes videre til en relevant og brugervenlig landingsside eller webshop, når der klikkes på annoncen. Husk, at selvom du har en fantastisk annonce, skaber denne ikke salg, hvis ikke selve landingssiden eller webshoppen spiller optimalt. Dette hjælper vi dig også gerne med. Læs mere om

Remarketing

Remarketing er en annoncefunktion, der hyppigt anvendes ved display annoncering. Det betyder, at du kan vise din annonce for personer, der tidligere har besøgt dit website, kigget på dit produkt eller foretaget en anden handling, der gør, at du gerne vil eksponere dem for dit produkt eller brand igen.

Ved at anvende remarketing kan du “reminde” kunden om dit produkt eller ydelse, hvilket ofte resulterer i, at de vender tilbage til dit website eller webshop og foretager et køb.

Vil du vide mere om remarketing, så se videoen til højre, hvor vores digitale marketingkonsulent Katrine Sterup fortæller om annoncefunktionen.

 

Skal WebPuls hjælpe dig igang med display annoncering?

Det kan være svært at få overblik over alle funktionerne under display annoncering. Der er rigtigt mange ting, man skal tage stilling til. 
Hvem skal annoncen målrettes mod? Hvad skal annoncen indeholde? Hvilke mål har annoncen? Skal annoncen drive salg eller branding?

Vi står altid til rådighed, og vil rigtigt gerne hjælpe dig i gang med display annoncering eller hjælpe dig hele vejen igennem processen. Om det er selve opsætningen af annoncerne, indhold til annoncerne, definering af målgruppe eller en overordnet strategi for jeres totale digitale tilstedeværelse. 

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe