fbpx

GOOGLE SØGEANNONCERING

BLIV FUNDET PÅ GOOGLE, NÅR DINE KUNDER SØGER EFTER DIG +45 22 39 22 51Chat med os

Med Google søgeannoncering er du kun ét klik fra dine kunder

Med Google Ads søgeannoncering har du mulighed for at annoncere for din virksomhed i toppen af søgeresultatet på Google ud fra betalte søgeord. Det betyder, at din virksomhed bliver eksponeret for potentielle kunder, når de leder efter lige præcis den service eller det produkt, du tilbyder. Med søgeannoncering på Google har du derfor gode muligheder for høje annonceafkast, da dine annoncer kun eksponeres til personer, der allerede på forhånd har vist interesse eller behov for dine produkter eller services.

 

Hvordan fungerer Google søgeannoncering?

Det er muligt at målrette søgeannoncer mod specifikke kundegrupper ud fra blandt andet geografiske områder og inden for en bestemt afstand af din butik eller virksomhed. Ved søgeannoncering betaler du kun, når folk klikker på dine annoncer for at besøge dit website eller ringer din virksomhed op. Man bestemmer selv, hvilke søgeord annoncerne vises på, og derfor er det vigtigt at kende sin målgruppe og forstå, hvordan de søger på Google. Det er nemlig vigtigt at annoncere på søgeord, der er relevante for det produkt eller den service, der tilbydes. På den måde er du nemlig sikret, at dit annoncebudget kun bruges på personer, der reelt har interesse for dine produkter og services og dermed har større chance for at foretage et køb.  

Google vurderer, hvilke annoncer der skal vises i søgningerne ved at afholde en auktion blandt relevante annoncørers annoncer. Annoncen med højeste quality score og budpris vinder auktionen. Google beregner en annonces quality score ud fra en række parametre, der er med til at indikere, om kvaliteten på annoncen og hjemmesidens landing page stemmer overens med brugerens søgning.

Annoncens kvalitet er vigtig for Google, da de er interesserede i at give brugerne den mest optimale oplevelse på platformen ved at vise de mest relevante søgeresultater. Det betyder, at annoncens kvalitet kan være vigtigere end annoncørens bud, så det er muligt at vinde auktionen, selvom man har et lavere bud end en konkurrent, hvis Google vurderer annoncen er mere relevant for brugerens søgning. Derfor er det altid i annoncørens interesse at annoncere på søgeord, der er relevante for det produkt, der tilbydes, så man opnår ’rabat’ i Googles auktion – og samtidig undgår at skulle betale for irrelevante klik, der ikke fører til en potentiel kunde.

Er Google søgeannoncering for dig?

Google er verdens største søgemaskine, og derfor er det en relevant annonceringsplatform for de fleste virksomheder. Det handler derfor ikke om din forretning skal gøre brug af søgeannoncering, men rettere om hvordan det gavner din forretning bedst. Hvis din virksomhed ikke er synlig på Google, går du nemlig glip af store kundegrupper, der søger efter dine produkter og services på Google – og dermed også omsætning.

Søgeannoncering er blandt andet for dig, der gerne vil:

  • Nå dine kunder, når de oplever behovet for dine produkter eller services.
  • Markedsføre et nyt produkt eller en ny service.
  • Målrette annoncering til en meget specifik målgruppe.
  • Have flere opkald eller besøg i din fysiske butik fra potentielle kunder.
  • Øge antallet af downloads af din app eller lignende software.

Vi er med dig hele vejen

Det kan være en stor opgave at opsætte søgeannoncer på Google, men det hvis du skal have mest muligt ud af dine annoncerkroner, er det også nødvendigt, at du hele tiden måler og optimerer på dine annoncer efter behov. Du bør eksempelvis være opmærksom på, hvilke søgninger dine annoncer bliver vist i. Er det nødvendigt at tilføje nye søgeord til din annonce? Og vigtigst af alt; hvor mange annoncekroner tjener du hjem på dine annonce?

Er det en uoverskuelig opgave? Vi hjælper dig i gang med opsætningen af dine søgeannoncer, vi følger løbende op på dine annoncer og foretager justeringer, så du altid får mest muligt ud af din annoncekroner. Vi sikrer, at der bliver skabt resultater for din forretning med din annoncering, og at dine mål bliver nået. Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan vi kan hjælpe dig i gang.