fbpx

INBOUND MARKETING

SÆT SKUB I DIN MARKETING OG TILTRÆK NYE KUNDER MED INBOUND MARKETING +45 22 39 22 51Chat med os

Øg dit salg og få loyale kunder med inbound marketing

Har din virksomhed udfordringer med at skaffe nye kunder? Det kan være enormt frustrerende, når det ikke lige vælter ind med nye besøgende på din hjemmeside. Eller måske oplever du, at der kommer besøgende ind på dit website, men at de smutter igen, uden du får noget at vide om, hvem de er. Med inbound marketing kan du tiltrække relevant trafik til dit website. Dette gør du blandt andet gennem værdifuldt og ikke mindst relevant indhold. Du kan derved skabe købsmodne leads gennem målrettede budskaber. Hos Webpuls hjælper vi dig gerne med både strategien og den løbende eksekvering, der kan få dig godt i gang med inbound marketing.

Det er blevet svære og svære at skære igennem støjen af salgsbudskaber. Det er derfor ikke længere nemt at råbe sig til opmærksomhed. Du er i dag nødt til at skabe målrettet og hjælpsomt indhold for både at blive hørt og set af nye potentielle kunder. Dine kunder researcher grundigt på egen hånd og en købsbeslutning bliver ofte truffet på baggrund af den research, som kunderne selv laver på nettet. 

Med inbound marketing kan du løse denne udfordring. Her drejer det sig især om at tilbyde værdiskabende og målrettet indhold på din hjemmeside, som hjælper og rådgiver potentielle kunder til at træffe bedre købsbeslutninger.

Skab værdi med inbound marketing  

Inbound marketing kan skabe værdi for din virksomhed på særligt to måder. Du kan forvandle din hjemmeside til en leadgenerator, som måned efter måned giver dig en kontinuerlig og forudsigelig strøm af nye kvalitetsleads. Samtidig gør du det helt tydeligt, hvorfor netop du er en attraktiv samarbejdspartner, når du begynder at dele ud af den ekspertviden, som din virksomhed baserer sig på.

Sådan arbejder vi med inbound marketing

1. Tiltræk besøgende

Første fase i en inbound marketing proces handler om at skabe bevidsthed omkring din virksomhed. Så personer, som ikke kender til din virksomhed, opdager dig. Og de dermed går fra at være fremmede til at blive besøgende på dit website. Trafik er godt, men kvaliteten af trafikken er samtidig vigtig. Din hjemmeside fungerer som et online visitkort og er dit ansigt udadtil. Det handler derfor om at skabe et godt førstehåndsindtryk. Det skaber du blandt andet via indhold, der er særligt udformet til dine ideelle kunder. På den måde tiltrækker du de rigtige, relevante besøgende.

 

2. Fra besøgende til leads

Det næste skridt i inbound marketing processen handler om at konvertere de besøgende på din hjemmeside til leads. De fleste virksomheder har et website, men mange mangler én essentiel ting: en opfordring til at gøre noget mere. Til at gå videre i købsprocessen. Måske oplever du, at der kommer besøgende ind på dit website. Men at de smutter igen, uden at du får noget at vide om, hvem de er. For at konvertere en besøgende til et lead, skal du som et minimum have en e-mailadresse. For at få en besøgende til at give dig sin kontaktinformation, er du derfor nødt til at give dem noget til gengæld. Det kan eksempelvis være guides, e-bøger, tips mm. Det vigtigste er, at de besøgende får noget, der giver dem værdi.

    3. Fra leads til betalende kunder

    Det tredje trin i en inbound marketing proces drejer sig om at konvertere dine leads til købsparate kunder. Her har du mulighed for strategisk at udnytte informationer fra dine leads. Ved hjælp af den indsamlede viden om dine leads kan du systematisere og målrette indhold. Dette kan gøres nøjagtig efter, hvilket stadie af kunderejsen brugerne befinder sig på. På denne måde skaber du de bedste betingelser for at øge din konverteringsrate.

       

      4. Fra kunder til ambassadører

      Selvom kontrakten nu er underskrevet og du har fået en ny kunde, er dit arbejde ikke færdigt. Målet med Inbound marketing er ikke kun at skabe nye kunder. Det er i høj grad også at pleje og vedligeholde eksisterende kunder. Her handler det om at opbygge tilstrækkelig kundeloyalitet til, at kunderne påtager sig en ambassadørrolle for din virksomhed. På denne måde er dine kunder med til at påvirke fremmede, der herigennem ideelt set motiveres til at besøge dit website. Dermed kan kunderejsen begynde på ny en gang til.

        Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe