fbpx

LINKEDIN

LINKEDIN ER ET ERHVERVSRETTET SOCIALT NETVÆRK
+45 22 39 22 51Chat med os

        B2B marketing på LinkedIn

LinkedIn er et erhvervsrettet socialt medie med over 600 millioner brugere på globalt plan. I Danmark er der mere end 1.4 millioner brugereLinkedIn kan i høj grad kan være relevant til at styrke B2B-marketing. B2B står for business to business, og B2B-marketing omhandler derfor annoncer eller andet indhold, der er orienteret mod andre virksomheder eller deres kontaktpersoner. 

LinkedIn genererer flere leads for B2B-virksomheder end Facebook og Twitter og er dermed #1 platform til lead-generering. 93 % af de virksomheder, der gør brug af B2B-marketing, anser LinkedIn til at være det mest effektive website til lead-generering. Og så kommer 64 % af alle corporate-websitebesøg fra LinkedIn. Med andre ord, er der rigtigt mange gode grunde til at bruge LinkedIn som markedsføringskanal.

LinkedIn er yderligere ekstremt effektivt til at booste virksomhedens netværk, image og employer branding. Employer branding omhandler kort fortalt kommunikationsprocessen i at brande virksomheden som et godt sted at arbejde med det formål at tiltrække kvalificerede ansøgere. 

LinkedIn har de seneste år fokuseret på at blive den førende digitale platform for professionel kommunikation. Derfor har LinkedIn udviklet forskellige services og kampagner, som virksomheder kan bruge til B2B marketing og annoncering.

Organisk og annonceret indhold på LinkedIn

LinkedIn har mange funktioner i forhold til B2B marketing. Med en virksomhedsprofil på LinkedIn kan du fortælle dit netværk om virksomheden, og gennem “sub-sider” kan du kommunikere virksomhedens forretningsområder, brands og initiativer. Annonceret indhold giver virksomheder mulighed for segmentere og direkte kontakte en specifik målgruppe eksempelvis ved Display Ads, sponsoreret Inmail og sponsoreret content. På LinkedIn kan du således markedsføre din virksomhed både gennem organiske og betalte løsninger. Dette hjælper til at positionere virksomheden og skabe synlighed som en stærk spiller i branchen.

Vil du vide mere om dine organiske og betalte muligheder til LinkedIn B2B annoncering, så læs vores blogindlæg her.

Content på LinkedIn

LinkedIn er en platform, som prioriterer relevant indhold. Virksomhedens content strategi skal derfor være inspirerende, skabe værdi for følgere og italersætte en problematik/debat.

Det er derfor vigtigt, at dit content er unikt og skræddersyet til dit produkt, følgere og mulige kunder. Særligt video-content er yderst relevant, da det har 5x større sansynlighed end andre content typer til at starte samtaler mellem medlemmer. Andre best practises indebærer infografikker, produktopdateringer m.m.

Dit content til LinkedIn afhænger naturligvis af, hvilken slags virksomhed du har, samt hvad dine mål er. Vi hjælper både med at anbefale relevant content samt med produktionen, hvis dette efterspørges.

Skal vi hjælpe dig igang med LinkedIn annoncering?

Gennem forskellige organiske og betalte muligheder giver LinkedIn dig mulighed for at målrette dine budskaber til den helt rigtige målgruppe, og dermed styrke din virksomhedsprofil.

Vi er eksperter inden for LinkedIn annoncering og er klar til at hjælpe igennem alle faser af processen. Om det er en overordnet strategi, content creation eller annoncering, står vi klar til at hjælpe dig med at nå dine mål.

Det koster ikke noget at drikke en kop kaffe